Standa Vavřík

Jak dlouho se věnujete tématu online marketingu? 

On-line marketingu se věnuji na plno 7 let. 

Jak jste se k online marketingu dostal? A co vás k tomuto tématu táhlo?

Jako obchodní manažer jsem začal hledat nástroje a postupy, které by mi pomohli získat více zákazníků, méně jezdit na obchodní schůzky a více optimalizovat svůj čas. A právě díky on-line marketingu se mi to daří. 

Online marketing je obor, který se stále rozvíjí a přináší nástroje a strategie, které se mi líbí. Kolikrát žasnu, nad postupy, které se dnes díky online marketingu rozvíjí. 

Blíží se konec roku, máte nějaké tipy, jaké budou trendy v online marketingu v roce 2018?

Trendy v roce 2018. Konečně se firmy probudí a začnou se poohlížet po propagaci na internetu. Velkou roli v tom hráli volby v letošním roce, kdy jsme mohli v přímém přenosu vidět jak se díky internetové propagaci a využití sociálních sítí, promítlo ve výsledcích voleb.  

Novinkou v online marketingu bude podle mne zavedení automatických nástrojů na online marketing. Ať už jde o různé „inteligentní“ chat boty, tak nástroje, které budou sofistikovaněji pracovat z databází klientů. Již dnes existují nástroje, které pomáhají např. e-shopům automatizovat procesy. Od propagace až po expedici.  Zásadně zamíchá v online marketingu zavádění GDPR, které způsobí, že se přestanou používat osvědčené online platformy a budou se objevovat jiné online nástroje. Ve výsledku bude rok 2018 pro online marketing pozitivní. Odpadnou staré způsoby jako propagace přes Call centra. Protože již nebude možné bez aktivního souhlasu tlačit na prodej. Skončí přeprodávání databází a budou ochráněni senioři, kteří dávají své telefony nebo e-maily všude kde to je možné.  Naopak se díky GDPR budeme muset učit s citem využívat data. 

V roce 2018 očekávám konec mnoha e-shopů a konečně nebude ČR e-shopovou velmocí. Protože odpadne spoustu mrtvých e-shopů, které nezvládnou novou legislativu. V roce 2018 převezmou ještě více velké eshopy byznys malým e-shopům, které nakupují v Číně. Pakliže to ČR vstoupí na trh Amazon a rozjede se AliExpress, lidé se ještě více naučí nakupovat v Číně.